Ihan ensiksi lähetän lämpimät kiitokset SNY:lleni! Tänään toi väsyttävän työviikon päätteeksi posti minulle kauniit pitsisukat syntymäpäivälahjaksi! Tuntuupa kivalta, että olet nähnyt näin paljon vaivaa ja tehnyt minulle mielestä pidettävää :-). Väriyhdistelmäkin miellyttää kovasti. Luulenpa että en raski käyttää näitä kotona koirankarvaisella lattialla vaan vien töihin, jossa talvipäivinä pidän villasukkia jalassa.

 

Kun nyt satun Vuodatuksessa olemaan, esitän samalla kuvat kahdesta työstä, jotka olen viime aikoina itse saanut valmiiksi. Olen itsekin tehnyt synttärisukat, nimittäin Kainuun maakuntasukat isälleni (yhdistetty isänpäivä- ja syntymäpäivälahja, hän kun täyttää ensi viikolla 75). Ohje voitti taannoin maakuntasukkakilpailun, lankana on 7 veljestä. Kirjoneuleen tekeminen tuntui hieman tahmealta ja nyt jännään sitä, tuliko liian kireää. Se kuullaan ensi viikolla.

 

Ja lisäksi on valmistunut vielä huivi Regian Hand dye effect -langasta. Ohjeena on Nancy's wave scarf. Ohjeen valitsin vuosi sitten, kun olin lähdössä kotimaan matkalle lentämällä ilman matkalaukkua ja piti saada mukaan jotain sellaista, jonka saisi kuljettaa koneessa. Puisen virkkuukoukun kanssa tämä onnistui. Matkalla lanka loppui kesken ja huivi jäi tauolle. Yritin etsiä lisää lankaa, mutta se oli tilapäisesti loppunut. Paljon myöhemin sain ostettua toisen kerän ja jatkoin huivia. Viime kesänä huivi pääsi vaihteeksi ulkomaille Unkariin, mutta ei se sielläkään valmistunut. Tarvittiin vielä yksi kotimaassa kuunneltu esitelmä, ja sitten tuli valmista. Tykkään kovasti sekä väristä että mallista, ja huivi pääsi talven tultua jo tosikäyttöönkin.