Mitähän tässä on tullut viikon aikana tehtyä oikeiden töiden lisäksi. Ensinnäkin valmistui keväthuivi, mutta siitä en laita vielä kuvaa, koska ohje on menossa Ullaan. Malli on äärettömän yksinkertainen ja helppotekoinen, mutta lopputulos nätti. Sittenpähän näette :-). Toiseksi olen neulonut puuvillatakkiani, ja takakappale alkaa olla kohta lopuillaan. Kolmanneksi kokeilin yhtä juttua Neulovan Ystävän lahjaksi, mutta se epäonnistui ja pitää ottaa käyttöön suunnitelma B... Siinäpä se taitaa sitten ollakin, paitsi että olen tietenkin saanut tämän blogin vihdoin pystyyn ja ottanut kuvia monista aikaisemmista töistä. Tiputtelen niitä sitten tänne pikkuhiljaa.

Päätin myös aloittaa oman piskuisen neulekirjastoni subjektiivisen esittelyn, eli otan kirjan kerrallaan ja kerron mitä olen siitä saanut tai mitä mieltä siitä olen. Ensimmäisenä on vuorossa kirja nimeltä Oikein, nurin. Perusneuleita ja uusia malleja. Kirjoittajat ovat Kathrin Behrens ja Ariane Heydyck, kustantaja Otava ja painos vuodelta 1985. Olen ostanut tämän kirjan niihin aikoihin, kun opettellin neulomaan. Teini-ikäisenä nimittäin olin erilainen nuori ja harrastin virkkausta, tein erityisesti kalalangasta pitsiliinoja. Opiskelemaan lähdettyäni innostuin jostain syystä neulomaan, ja muutaman paitakokeilun jälkeen alkoi jo sujuakin vähän paremmin. Tässä kirjassa on alussa joukko mallineuleita ja hiukan tietoa neuletekniikoista. Luultavasti olen oppinut tekemään intarsiaa juuri tämän kirjan avulla, mutta kirjassa sitä sanotaan "kuvaneuleeksi", ja intarsia oli tosiaan minulle ihan vieras termi tämän vuoden alkuun saakka. Loppuosassa kirjaa on joukko neuleohjeita erilaisiin vaatteisiin, aika lailla perusneuleita ja monet näyttäisivät olevan ihan toteuttamiskelpoisia nytkin. Aika paljon olen vuosien varrella tätä kirjaa käyttänyt (koska monta muuta minulla ei aikaisemmin edes ollut), mutta valmiista malleista en ole tainnut toteuttaa yhtäkään.

Mutta tämän tilannekatsauksen jälkeen on pakko suunnata katse väitöskirjan käsikirjoitukseen, vaikka neuleasioista olisi niiiin paljon mukavampi rupatella...