Samalla kun käsityöt edistyvät hitaasti, olen napsinut kuvia erilaisista aikaisemmin valmistuneista töistä, ja tällä kertaa esittelen muutamia savitauluja, jotka olen tehnyt Tyttären piirustuksista. Kaikki ovat valmistuneet muutama vuosi sitten, kun olin ensimmäistä vuotta keramiikkaa harrastamassa. Tytär taisi olla silloin ekaluokkalainen.

Kissataulun kuva on sellaisenaan yhdestä tytön piirustuksesta, värejä myöten. Kuun vain laskin alemmas kuin alkuperäisessä työssä. Skannasin kuvan ja leikkasin siitä kissat irti ja sitten näiden paperimuottien avulla leikkasin kissat ohuesta savilevystä. Tämä on siis kohokuva, kissat, nurmikko ja kuu ovat koholla taustasta.

153019.jpg

 

Näissä tauluissa olen puolestaan hyödyntänyt tytön useita piirroksia. Kaikki eläimet ovat eri piirroksista, samoin auringot, lintu ja kukka. Lintu on sama kahdessa reunimmaisessa taulussa, käännetty vain eri suuntiin. Skannaus on ollut tässäkin apuvälineenä. Näissä ei ole kohokuvia, vaan piirros on "piirretty" paperin läpi saveen sukkapuikolla ja sitten on pantu värit ja ääriviivat. Samoja eläinaiheita meillä on kotona ikkunakalvoväreillä tehtyinä, ja nuo eläinhahmot tyttö on tainnut piirtää eskarivuonnaan.

153020.jpg

 

Itse tykkään näistä tauluista kovasti. Kuviin liittyy paljon henkilökohtaisia tunteita ja ajatuksia, ja lisäksi olen itse monessa suhteessa naivistisen taiteen ystävä.