Kävin viikonloppuna käsityömessuilla, ja pitäähän messusaalis tietysti esitellä. Olin aikonut ostaa Johanneksen pellavasta villapellavaa yhtä Sandrassa ollutta kirjoneule-intarsiapaitaa varten, mutta Johannes ei ollutkaan paikalla, joten ostamatta jäivät. Olipa sitten budjetissa varaa ostaa jotain muuta. Mitään kovin erikoista ja "pakko saada" -juttua messuilla ei minulle ollut, ja oli jotenkin vähän vaisuhko tunnelma. Kävijöitäkin oli vähän, ja kieltämättä 8 euron hinta lipusta, jolla pääsee ostamaan tuotteita, on aika kova. Mutta ei minulla silti ollut varsinaisesti vaikeuksia päästä rahoistani eroon, joten tässä saalistani.

1027035.jpg

Helmityötarvikkeita, kun nyt kerran olen helmehtimäänkin ruvennut.Ostan helmiä mieluummin oikeasta kaupasta kuin nettikaupasta, vaikka olisivat kalliimpiakin, sillä silloin näen heti mitä olen ostamassa.

 

1027033.jpg

Pari kirjaa: huovutettuja neuleita ja helmitöitä (jälkimmäinen muka aloittelijoille, hah...).  Yhdet bambuaddit ja kahdet sormikaspuikot. Sydännappeja. Ja veteen liukenevaa taikakangasta. (Kuvassa takana häämöttää virallisen tarkastajan profiili.)

 

1027032.jpg

Kun pääsin kuvaamaan lankaosastoani, tuli virallinen tarkastaja työnsä ääreen. Totesi ostokset luonnontuotteiksi ja oli tyytyväinen. Valkoista Angorinan angoralankaa, punaista Wetterhoffin silkkivillaa Silviaa, valkoista Wetterhoffin Iikkaa (uusi tuttavuus) sekä kaksi vyyhteä kierrätyssilkkiä Intiasta ja Nepalista.