Ensinnäkin hyvää vappua tai ainakin toukokuun alkua kaikille lukijoille!

74326.jpg

 

Ja sitten asiaan eli vihdoinkin on myös valmiita neuleita. Neulomistauon jälkeen on huivien tekokin taas maistunut, ja olen saanut valmiiksi kaksi jo pitkään tekeillä ollutta huivia. Ensinnäkin jo mainitsemani Clapotis, jossa lankana on Gjestalin punakirjava Baby Ull, merinovillaa. Huivin reunaan tein rapuvirkkauksen, ja kylläpä kesti kauan tajuta Modan ohjeesta, miten tuo virkkaus oikein tehdään. Mutta lähti se sitten lopulta, ja sain huivin viimeisteltyä. Olen Clapotikseen varsin tyytyväinen, mutta olisin ehkä voinut tehdä lyhyemmän ja leveämmän. Ohjeesta poiketen neuloin oikeat kerrokset kauttaaltaan kiertäen, koska sillä tavoin minun ei tarvinnut laskea silmukoita tai puljata silmukkamerkkien kanssa, ja pystyin neulomaan samalla kun luen jotain.

74311.jpg

74314.jpg

 

Toinen valmistunut huivi on Kiri, jonka lankana on yksisäikeinen villapellavalanka (Johanneksen pellavasta), kirjavasti värjätty. Tätä huivia olen tehnyt talven mittaan vähin erin, ja nyt se sitten valmistui. Lopputulokseen olen hyvin tyytyväinen. Ihana ohut ja kevyt lopputulos. Lankaa meni yksi vyyhti, mutta vyyhdin painoa en tiedä.

74313.jpg

74316.jpg

 

Mutta nyt blogi vaikenee taas. Kiirettä pitää, joten päivityksiä ei välttämättä tule kovin usein.