Olen näköjään nyt lokakuussa hyvin tuottelias, sillä taas olen saanut aikaan valmista! Tällä kertaa kyseessä on ulkoiluvillapaita, joka on ollut puikoilla viime keväästä saakka. Lankana on Novitan Anni (kirjoneuleessa lisäksi myös Seitsemääveljestä ja Wooliakin), mallina Novitan sivuilta kaarrokevillapaidan ohje. Ohjeesta poikkesin sen verran, että muotoilin etupuolella neuletta lyhennetyillä kerroksilla rintavarustukselle sopivammaksi. Paita on tarkoitettu ulkokäyttöön koiralenkeille, ja lankana on villasekoite sen takia, että voisin käyttää villapaitaa  myös lyhythihaisen aluspaidan kanssa. Koska neule on tehty suoraan ulkoilukäyttöön, sen piti alun perin olla yksivärinen. Valitsin ohjeeksi kaarrokepaidan, jotta voisin neuloa mahdollisimman paljon sileää oikeaa - kyseessä oli ns. aivoton työ. Koska ohjeessa oli kirjoneuleinen kaarroke, iski lopulta halu kokeilla pitkästä aikaa kirjoneuletta, ja nyt kahden viikonlopun aikana sitä sitten väkersin. Menihän se, mutta en ole silti erityisesti kirjoneuleihminen... Olen silti tyytyväinen paidan valmistumisesta, sillä se ehtii nyt hyvin käyttöön talven ajaksi!

 

Huomatkaa myös väri ;-). Ensimmäistä kertaa olen neulonut itselleni roosanvärisen vaatteen! Olen varmaan pimahtanut lopullisesti...