Kiirettä pitää työrintamalla, mutta henkisen hyvinvoinnin vuoksi on pakko koettaa jossain välissä ehtiä neulomaankin... Isompien projektien lomassa tuhosin jonkin aikaa odottamassa olleet Isoveli-keräni (toinen punaista ja toinen kellankirjavaa Coloria). Isot sukat ovat minulle itselleni ja pienet lyhytvartiset olen tehnyt jämäkeristä. Lankaa jäi yli noin kaksi metriä kumpaakin väriä, joten varsin tarkoille onnistuin nuo mitoittamaan ;-). Pikkusukat olen neulonut kärjestä ylöspäin Ullan ohjeella, kokeilun vuoksi. En kovin paljon innostunut. Alku tuntui hankalalta neuloa, ja lisäksi kantapäässä minulla tulee rumaa jälkeä, joka jää tavallisessa sukassa jalkapohjan alle (eikä siten pistä käytössä silmään) mutta tässä "käänteiskantapäässä" se jääkin näkyville. Ei se tuossa Colorissa kylläkään paljon erotu, mutta silti luulen että neulon jatkossa sukkani tavalliseen tapaan.

Tuosta Colorin väristä muuten tykkäsin tosi paljon, vaikka siinä olikin vihreää ja sinistä joukossa. Ja jalassa nuo isovelisukat ovat olleet mukavat. Kumisaappaisiin ne ovat myös mainiot, koska ostin viimeksi vähän liian isot kumisaappaat ja ne kaipaavatkin paksumpia sukkia.

Lisäksi kuvassa ovat valkoiset ranteenlämmittimet Ainosta, palmikkojoustimella. Olen muuttanut työhuonetta ja uudessa huoneessa on ilmastoinnin vuoksi vetoa, joten lämmittimille (samoin kuin hartiahuivillekin) on ihan oikeasti käyttöä.

15301.jpg

 

Tänään kävin paikallisilla käsityömessuilla. Minun tarpeisiin ne olivat riittävän isot: kaikki varatut rahat menivät (ja onneksi enempää ei ollut mukana). Valmiita käsitöitä en niinkään katsellut vaan etsin lankoja. Tässä saalis johon päädyin (vasemmalta oikealle): pellavillalankaa (kertaamatonta, valmistajan nimeä en muista), Melliä, Esiton kampavillalankaa kartiollinen, pari vyyhteä Wetterhoffin Silviaa ja toiset pari vyyhteä Sofiaa (jälkimmäiset siis silkkivillalankoja). Ohuista langoista tulee itselleni joskus huiveja, Mellistä ehkä kaulaliina ja myssy. Sofiasta olisi tarkoitus kokeilla lapasia tyttärelle, jota tavallinen villa kutittaa liikaa.

15300.jpg

 

Hmpf, pitäisiköhän minun joskus ostaa jotain muuta kuin punaista lankaa? Mutta kun muut värit eivät olle ollenkaan yhtä ihania!