Ikinä en ollut ennen mistään meemeistä kuullutkaan, mutta niinpä vain ajauduin mukaan :-). Tässä Hembun tekemät kysymykset ja omat vastaukseni:

1. Kuinka kauan olet suunnnitellut omia malleja?
Niin kauan kuin olen neulonut, mutta nuo minun mallini eivät ole olleet kovin monimutkaisia. Yksi syy tähän "suunnitteluun" on se että olen aina inhonnut neuleohjeiden lukemista, ne ovat mielestäni usein niin vaikeaselkoisia, että tekemisen ilo on vähissä. Mutta nyt aion opetella tekemään myös ohjeitten mukaan ja samalla opetella uudenlaisia malleja ja tekniikoita.

2. Ainakin neulot, huovutat ja teet keramiikkaa. Mitä muuta teet käsilläsi?
Käsillä tekeminen on aina ollut minulle tärkeää ja se oli meillä kotona luonnollistakin, kun molemmat vanhempani harrastivat (ja harrastavat) käsitöitä (äiti ompelua ja isä puutöitä). Aika paljon olen virkannut, varsinkin yläaste- ja lukioikäisenä. Kankaanpainantaa harrastin yhdessä vaiheessa mieheni kanssa, teimme paljon erilaisia t-paitoja. Paljon olen myös askarrellut, siinä ovat suosiossani luonnonmateriaalit ja pakkausmateriaalit (kierrätys kunniaan). Olen myös kauhea hamstraamaan tyhjentyneitä pakkauksia askartelumateriaaliksi... Yksi suosikkitekniikoistani on ollut sanomalehtipapereiden liisteröiminen. Ylipäätään minulla on kova tarve tehdä käsilläni kaikenlaista, varsinkin kun varsinaisessa työssäni en tarvitse käsiä muuhun kuin näppiksen takomiseen.

3. Suuri neuleprojekti, jonka vielä joskus aiot toteuttaa?
Pitkästä villatakista olen haaveillut varmaan 20 vuotta, ja se olisi toteuttamislistalla ehkä loppukesästä, jos vain löydän mieleiseni langan. Malli on jo löytynyt: saumaton villatakki. Minun on ollut jostain syystä vaikeaa tehdä neulomalla mitään itselleni, mutta nyt aion yrittää korjata tilanteen.

4. Lempilankasi ja siitä tehty mieluisin vaatekappale?
Villalangat ovat lempilankojani, ihan ehdottomasti (tosin silkkilankoja ja muita luksustuotteita en ole vielä kokeillut). Villalanka on paljon miellyttävämpi neuloessa puuvillaan verrattuna. Mieluisin vaatekappale, tätä pitää tosissaan miettiä. Ainakin eniten käytetty on villasukkapari, jonka tein yli 10 vuotta sitten ja joka on minulla vielä käytössä. Siihen aikaan sukkapuikoilla neulominen oli minulle hyvin vastenmielistä, joten noiden sukkien saaminen aikaa oli suorastaan merkkitapaus. Ja hyviä muistoja liittyy myös moniin villapaitoihin, joita tein ennen lasten syntymää (esimerkiksi moottoripyöräpaidat, joiden kuva on huhtikuun arkistossa). Ja tietysti yksi iso lemppari on Nooan arkki -paita, jonka tein omille lapsilleni.

5. Jos olisit eläin, mikä eläin haluaisit olla?
Tämä on helppo: tietysti haluaisin olla koira. Mutta vain jos saisin kunnollinen ja ymmärtävän isännän tai emännän :-).

 

Jos joku vielä haluaa meemeillä niin ilmoittua voi tämän postauksen kommentteihin :-).