Ensimmäisestä blogimerkinnästä tuli viime viikolla kuluneeksi peräti viisi vuotta, joten on juhlan aika. Viisi vuotta on pitkä aika, sen kuluessa ehtii tapahtua paljon - harrastusten etenemisessä, työelämässä ja elämässä ylipäätään. Vaikka olin keväällä 2005 jo kaikkea muuta kuin nuori, ajattelen nyt oppineeni sen jälkeen kuluneen viiden vuoden aikana paljon asioita ja ehkä joissain suhteessa myös kasvaneeni. Työkuvioissa elän nyt aivan eri vaihetta kuin viisi vuotta sitten. Lapset ovat kasvaneet nuoriksi, blogipennusta on varttunut 5-vuotias koiraneiti, kaksi blogissa seikkaillutta koiraa on jättänyt tämän maailman. Mutta jotain pysyy: neulominen ;-). Käsitöistä tämä blogi syntyi, ja käsitöiden myötä se on elää kitkutellut jo viisi vuotta. Monesti on hiljaisempia kausia, jolloin elämän muut kiireet syövät ajan käsitöiltä, mutta aina olen kuitenkin palannut blogin ääreen. Käsitöistä on tullut itselleni tärkeä tapa rentoutua ja hankkia henkistä voimaa arjen stressin keskellä. Puikkopyörre tulee siis säilymään blogistaniassa edelleen.

Välillä mietin, pitäisikö minun panostaa enemmän blogin kehittämiseen. Mistä ja miten minun pitäisi kirjoittaa, millaisia kuvia julkaista. Kirjoittaisinko käsityöasioista, vai ottaisinko esille muita itsellenä tärkeitä tai ajankohtaisia aiheita? Kun kirjoitan käsitöistä, pitäisikö minun kuvailla enemmän työprosessia ja sen etenemistä ja tekemiäni ratkaisuja? Olen parantumaton neuleiden moniottelija, jolla on koko ajan kassillinen keskeneräisiä töitä - kiinnostaisiko ketään seurata tällaista työprosessia, jossa jokin työ voi tulla hylätyksi epämääräisiksi ajoiksi toisten tieltä? Yhden parannuksen olen jo päättänyt tehdä: lupaan että tulevaisuudessa kiinnitän enemmän huomiota neuleiden valokuvaamiseen. Onhan aina noloa, että vaikka muuten olen eräänlainen valokuvauksen harrastaja, käsityökuvani ovat useimmiten huonossa valossa napsittuja surkimuksia..

Synttärijuhlien kunniaksi järjestän pitkästä aikaa arvonnan. Arvontaan voi osallistua kirjoittamalla kommentin tähän postaukseen, ja osallistumisaikaa on maanantaihin klo 16 asti (koska olen viikonlopun matkalla enkä ehdi arpomaan ennen maanantai-iltaa). Arvon todennäköisesti kolme voittoa, joista kaksi liittyy lankaan ja kolmas on jotain itse tehtyä. Kommenttina voi jättää pelkän nimen tai nimimerkin, mutta mielelläni kuulisin samalla toiveita siitä, mitä blogini voisi tulevaisuudessa sisältää.