En aikonut liittyä mysteryyn, en todellakaan. Mutta jotenkin vain eilen huomaksin klikkailevani itseni listalle ja keriväni Merinosilkiä vyyhdeltä keräksi. Ja tavoistani poiketen sähelsin kasaan jopa mallitilkun - johon tein niin kauheasti virheitä, etten kehtaa ottaa siitä kuvaakaan. Nyt tässä pähkäilen kahta asiaa, joihin toivoisin kommentteja pitsineuleita paremmin tuntevilta.

1) Minulla on yksi vyyhti tummanharmaata Merinosilkiä, ja kaksinkertaisena se ei riitä huiviin. Koetilkun neuloin yksinkertaisena (sekä neuloja että lanka) ja tupeksin yksinkertaisen mallineuleen kanssa ihan kuin olisin ensimmäistä kertaa pitsiä neulomassa... Ehkä totun lankaan, mutta tuleeko lopputuloksesta liiankin ohut ja olematon? Onko kenelläkään kokemuksia? (Jos päädyn kaksinkertaiseen lankaan tai johonkin paksumpaan lankaan, on pakko lähteä lankakauppaan tai jättää huivi neulomatta.)

2) Noista helmistäkään en mitään älyä, en vaikka olen eri yhteyksissä helmien kokojärjestelmästä netistä lukenutkin. Mutta minulla on ihan pieniä mustia helmiä, halkaisija pari milliä. Ovatko ne niitä, joita huiviin voisi laittaa? Niitä on aika pieni pussillinen, mutta helmien menekkiä mallissa ei tietenkään voi tietää ennen kuin ohje alkaa ilmestyä.

EDIT: Alan kallistua lankakaupan suuntaan. Tiinalle kiitos lankavihjeestä. Helmiäkin tarvitaan näköjään niin paljon, ettei tuo pieni pussillinen riitä, joten niitäkin on siis ostettava, ja kaupassa voin kysyä oikeaa kokoa. Hmm, ja minä kun jo hetken ajattelin tuhoavani jotain mitä minulla on varastossa... hah...