Olosuhteet eivät ole olleet bloggaukselle suotuisat viime päivinä. Toissailtana olin jo kirjoittamassa postausta, kun sain Vuodatuksen solmuun ja kaikki teksti hävisi. En enää jaksanut aloittaa uudestaan. Eilen olin koko päivän liikenteessä mm. uimarannalla ja jalkapallokentällä, ja illalla tuli ukkonen, jonka vuoksi täytyi vetää verkot seinästä. Lisäksi on ollut kuuma, ja työhuoneessa huono ilmanlaatu. Mutta nyt kuitenkin uusi yritys...

Mitään isompaa ei ole vielä valmiina, mutta jotain näytettävää kuitenkin. Esimerkiksi nämä verkkohuivit, jotka olen virkannut kevättalvella ja joihin nyt viimein sain aikaan hapsut. Huivit kävivät kokeeksi kirpparilla, ja pari lähtikin sieltä ostajan matkaan. Loppujen kohtalo on vielä avoin, mutta viimeistään joulumyyjäisiin aion ne lahjoittaa.

116679.jpg

 

Valmistunut on myös punainen kesäkassi, jonka otin omaan käyttööni. Lankana kirpparilta löytyneitä vyötteettömiä, puuvillasekoitteilta vaikuttaneita lankoja, tekniikkana virkkaus, simppeli malli omasta päästä.

116682.jpg

 

Hieman toisenlaista käsityötä: tilaustyönä valmistunut verkko poikani jäätelötikuista tekemään jalkapallomaaliin. Meillä eletään jalkapallohuumaa juuri nyt ;-).

116680.jpg

 

Lopuksi lukijoiden huvitukseksi kuvia ihmeellisestä asiasta: olen ommellut ompelukoneella! Siis minä, koneella... Kuvat eivät ole tässä sen vuoksi, että olisin saanut aikaan mitään mestarillista, vaan todistamassa sitä, että äidiltä saamani ompelukone on sentään edes joskus käytössä. Olen todella tumpelo ompelija, mutta mitäpä sitä ei tyttären vuoksi tekisi. Hän toivoi hiuspantaa, ja jonkinlaisen sainkin aikaan:

116681.jpg

Lisäksi fiksailin vähän tyttären alennusmyyntifarkkuja, jotka olivat vyötäröltä vähän liian tiukan. Tein ihan omasta päästäni täysin sääntöjenvastaisen levennysleikkauksen ja peitin sen paikalla. Tarkoituksena oli tehdä paikka jostain kauniista kankaasta, jolloin se olisi ollut samalla koriste, mutta eihän minulla ollut onnettomissa varastoissani mitään kivaa kangasta. Joten siksi vain tylsä valkoinen paikka. Toisaalta jos housuissa pitää vyötä, ei korjaus paljon erotu.

116677.jpg

116678.jpg

 

Siinä päivitykset tältä erää. Musta virkattu jakku odottaa edelleen kokoamista. Työn alle olen sen sijaan ottanut uusimmasta Modasta jalkapallopaidan, joka on lähestulkoon täydellinen meidän maalivahtitouhusta innostuneelle pojallemme (ei hän joukkueessa pelaa, vaan kotipihalla potkuttelemme - näkisittepä millaisia vetoja minäkin olen oppinut ampumaan maalia kohti...). Kävin heti eilen ostamassa paitaa varten lankoja (teen sen Tennesseestä, jotta paidalle olisi enemmän käyttöä kuin villapaidalle). Yhtä ja toista muutakin on tekeillä tai suunnitteilla, mutta harva työ näköjään ehtii valmiiksi asti. Kesällä kun on niin paljon tekemistä, ja levätäkin pitäisi...