Taas on toistunut jokavuotinen ilmiö eli syksystä alkaen työ imaisee minusta mehut. Ei ole ollut intoa päivittää blogia. Mutta nyt ryhdistäydyn hiukkasen, sillä olen saanut valmiiksi neuleen! Ja se on ihan iso neule, villatakki minulle itselleni, joka en ole ihan pieni ihminen. Takki on saanut inspiraationsa langoista eli Novitan Jusseista, joita ostin keväällä muutaman pussillisen jonkin kampanjan yhteydessä. Erisävyiset langat huutelivat haluavansa sattumanvaraisesti raidoitetuksi takiksi - en ole tasaraitojen ystävä. Takki on sileää neuletta ja neulottu yhtenä kappaleena kainaloihin asti. Sitten neuloin hihat samoin kainaloihin asti ja lopuksi yhdistin kaikki kappaleet ja neuloin jonkinlaisen kaarrokkeen. Koko takki on sävelletty omasta päästä. Kaarrokkeen kanssa oli vähän ongelmia, sillä en saanut etureunasta ihan sellaista kuin olisi halunnut. Enkä tietenkään jaksanut ruveta purkamaan ja yrittämään uudelleen. Paikkailin asiaa tekemällä takkiin huivikauluksen tapaisen, mutta ei siitäkään tullut niin siisti kuin olisin toivonut. Mutta kokonaisuutena olen kohtuullisen tyytyväinen, ja etenkin olen tyytyväinen siihen, että kaikki langanpäät on päätelty eikä takki jäänyt komeron nurkkaan häpeämään.

 

1959447.jpg

 

Niin paha ei väsymys sentään ole ollut, että en tekisi käsitöitä. Keskeneräisiä töitä alkaa taas olla enemmän kuin laki sallii. Lisäksi lähden viikon päästä huovutuskurssille naapurikylän kylätalolle, ja olen myös ilmoittaunut samaan paikkaan kehruukurssille. Viime keväänähän osallistuin kehruuopetukseen käsityöterapeuttien kanssa, mutta sen jälkeen olen jo ehtinyt unohtaa asioita. Lisäksi syrjäkylien kansalaisopistotoiminta tarvitsee osanottajia, koska muuten ryhmät kuihtuvat kasaan.