//EDIT Tänään blogilista tarjosikin kirjautuessani uusia sääntöjä hyväksyttäviksi, ja koska tekijänoikeuskohta oli muokattu ja koska minulla ei ole muuta huomautettavaa säännöistä, hyväksyin ne. Puikkopyörre säilyy siis toistaiseksi blogilistalla.//

Olen ollut vähän pimennossa ja tulen jälkijunassa blogilistakohun kanssa, mutta nyt hiukan asiaan perehdyttyäni joudun minäkin harkitsemaan palvelusta poistumista. Tekijänoikeusasia näyttää olevan nyt käyttöehdoissa jonkin verran korjattuna (jos nyt oikein ymmärrän), mutta koko käyttöehtojen käyttöön otto on ollut salavihkaista toimintaa. Jos käyttöehdot muuttuvat tai ilmaantuvat palveluun, jossa niitä ei ole ennen ollut, ne pitäisi minun maalaisjärkeni mukaan lähettää käyttäjille hyväksyttäviksi. Normaalistihan ne hyväksytään samalla kun palveluun kirjaudutaan, mutta nyt käsittääkseni nämä ehdot ovat aivan uudet. Olin rekisteröitynyt vanhalle blogilistalle ja rekisteröityminen säilyi, mutta samalla tulivat salakähmäisesti voimaan uudet käyttöehdot (joissa oli aluksi järjetön näkemys tekijänoikeuksista) ilman että niitä näytettiin minulle missään vaiheessa. Olin siis tietämättämäni "sitoutunut" käyttöehtoihin, joita en ollut ikinä nähnyt. Tällainen peli ei kyllä vetele.

En ole itse blogilistan käyttäjä, vaan seuraan blogeja SharpReaderin avulla. Blogilistalla olen ollut siksi, että monet lukijoistani seuraavat blogiani sen kautta. Nyt alkaa kuitenkin tuntua siltä, on paras sanoa blogilistalle hei hei. Seuraan varmaan tilannetta lähipäivät, ja luultavasti poistan blogini viikonloppuna. Jos joku blogilistan käyttäjä haluaa minua lukea myöhemminkin, kannattaa panna osoite muistiin.