Ahh, sain paperipumaskan hetkeksi pois käsistäni, kun vein sen ohjaajalleni. Kokonaan en pääse siitä vielä eroon, mutta vuorokaudeksi kuitenkin. Ja kun kuumekin on laskenut niin bloggaanpa nyt hiuka.

Sain Piirustusnurkasta haasteen paljastaa kuusi outoa piirrettä itsessäni. Hämärästi muistelin, että olen moista tehnyt ennenkin, ja löytyihän se vanha viesti. Kopion silloiset viisi outouttani tähän, ja loppuun lisään kuudennen. Olkaatten hyvä. Itse en jaksa ruveta ketään haastamaan.

1) Joulutorttuja raakana

Ensimmäisenä mietin ruokaan liittyviä omituisuuksiani, ja kun joulu on takana vasta lähimenneisyydessä niin otan esiin joulutortut. Torttuja leipoessani herkuttelen syömällä torttuja raakana eli taikinalevyn päälle luumumarmeladia, levy kaksinkerroin ja menoksi. Namia. Ja säästää sähköä.

2) Lukeminen ja syöminen

Tämä tapa ei varmaan ole lukemaan tottuneiden mielestä ollenkaan omituinen, mutta minulla kuten niin monella muullakin on tapana lukea aina kun syön (ja aika usein myös syödä kun luen). Koko perheellä on sama tapa, ja päivän pääaterialla olemme yhteisesti päättäneet olla kaikki lukematta ;-).

3) Neulominen töissä

Neuloin töissäkin aina kuin voin, ja koska joudun lukemaan töissä paljon erinäisiä papereita ja kirjoja niin pystyn myös neulomaan paljon. Neulojien mielestä tämä ei ehkä ole omituinen tapa, mutta akateemisessa maailmassa olen kuullut myös epäilyjä siitä, onko tämä teknisesti edes mahdollista…

4) Levottomat kädet

Käteni eivät osaa olla hiljaa. Jos en pysty tekemään käsitöitä, pitää vähintään olla saatavilla kynä ja paperia ja piirrellä paperi täyteen suttuja. Kahvilla käydessä taittelen lautasliinaa tai pyörittelen kuppia. Jos olen tilanteessa, jossa en pysty tekemään käsilläni mitään, ajatukset lähtevät vaeltamaan, eikä se ole hyvä juttu, jos pitäisi kovasti keskittyä johonkin.

5) Ajatuksiin vaipuminen

Tämä ei ole niinkään tapa kuin taipumus: jään helposti kiinni omiin aatoksiini ja melkein unohdan missä paikassa olen. Luultavasti tästä joutuvat oudot katseet, joita joskus saan kaupoissa myyjiltä, kun olen kassajonossa jäänyt miettimään omiani, silmieni ilme on varmasti silloin ollut outo ja poissaoleva.

6) Numerot ja kirjaimet ovat mielestäni värillisiä.

Lapsesta saakka on useimmilla numeroilla (0-9) ja kirjaimilla on ollut minun mielessäni värinsä. Esimerkiksi A on punainen kirjain, B vihreä ja C keltainen. 1 on musta, 0 valkoinen, 6 punainen, 3 vihreä. Myöhemmin minulle on selvinnyt, että kyse on eräänlaisesta synestesiasta.