Ensimmäinen hamsterityö on kokonaisuudessaan valmis, joten pääsen raportoimaan jotain hamsteriblogiinkin. Laukkuun meni huimat 100 g lankaa, eli missään huippuvauhdissa en ole. Lanka on Katia Jamaicaa, jolle en keksinyt ensin mitään käyttöä ja joka sai nyt ryhtyä virkatuksi kesäkassiksi. Laukku on kuvassa muotopuolen näköinen, mutta oikeasti se on ihan symmetrinen. Toinen kerä jäi jäljelle, mitähän siitä keksisin...

380453.jpg

 

Hamsterikuu ei ole sentään alkanut pelkästään virkaten, vaan olen edistänyt varsinaista pääprojektiani eli mökkitilkkujen neulomista. Raportoitavaksi näistä tilkuista ei tietenkään ole ennen kuin niistä on koottu valmis peitto, ja on vielä täysi arvoitus, ehdinkö tehdä tarpeeksi tilkkuja kuun aikana. Mutta olen sentään päätellyt langat kaikista valmiista tilkuista ja virkannut niihen reunuksen, ja näistä viimeistelytöistä olen oikein ylpeä (eivät ole ollenkaan minun tapojeni mukaisia).

380461.jpg

 

Lisäksi on valmistunut tammikuun puolella aloitettuja töitä, jotka kuuluvat kyllä henkilökohtaiseen vuodenalkulupaukseeni varastojen tuhoamisesta mutta jotka eivät ole hamsteritöitä. Kimalleverkkohuivi ei varmaan yllätä ketään lukijaani...

380464.jpg

 

Yhdestä paksusta jämäkerästä puolestaan syntyi virkattu kippo, jonka äsken viimeistelin Tangosta virkatulla reunuksella. Tästä tuli livenä söpömpi kuin kuvassa, ja se voi päätyä lahjaksi tai jopa jäädä ihan itselleni (kun on minun väriänikin).

380458.jpg